genomlinsen

Alla inlägg under mars 2011

Av genomlinsen - 31 mars 2011 11:37

Fåglarna höll vår konsert i dag. FANTASTISKT! Jag är inte så bra på att tyda vilket kvitter som tillhör vilken fågel. En hackspett pickade ivrigt på ett träd och det lätet tycker jag om. Jag har försökt att hitta någon fågel bild i mitt STORA bildarkiv men jag hittade endast några få bilder på svanar och andra vattenfåglar......och dom passar inte in i detta inlägg.....


Av genomlinsen - 31 mars 2011 08:24

Snart är vi närmare våren och vårt paradis.

Av genomlinsen - 30 mars 2011 22:10

Fick en Mini-Kasper av min syster i dag :)

Jag kunde inte låta bli att fotografera den.

Han kommer att bli vår bil maskot.

 
Av genomlinsen - 29 mars 2011 18:13

I dag kom ringen och den passade utmärkt till mitt Macro objektiv.

Så nu kan jag använda ringblixten. :)

Av genomlinsen - 29 mars 2011 05:04

Kanske man skulle pröva att göra ett HDR fotografi?

Man lägger ihop tre bilder eller fler. (normalt exponerad, underexponerad och överexponerad)

För att ta dessa bilder behöver man ha ett stativ för att undvika att bilderna blir suddiga. 




Av genomlinsen - 28 mars 2011 08:12

Endel tycker inte om gatumusikanter. Jag tycker att det är jätte trevligt när en duktig musikant uppträder. Det blir extra festligt när dom är uppklädda i en annan tidsepoks kläder och spelar den tidens musik. Om dom är i rätt miljö blir det ännu bättre. 

Gatumusikant i Gamla stan, Stockholm  

Av genomlinsen - 27 mars 2011 14:23

En utav alla de trollsländorna som var på vår tvättlina.  

Av genomlinsen - 26 mars 2011 08:41

Jag har en FANTASTISK man! Han har lyckats att hitta ringar till min nya ringblixt.

Dom är beställda.   

Ovido - Quiz & Flashcards